Kyla

De senaste dagarna har det verkligen varit kallt här.
Imorse var det hela -20 och man ser hur småfåglarna burrar upp sig och försöker skydda sig så gott de kan mot kylan. Fast det är nog inte allt för lätt att vara en liten talgoxe eller en ännu mindre siska.
Några av dem söker sig intill husväggen och försöker söka värmen på så sätt.
Man har god lust att bjuda in dem och själv går man inte ut mer än man absolut måste.
Hade tänkt blogga igår men det blev inte av, låg däckad på förmiddagen i migrän och mådde pyton på kvällen så jag såg helt enkelt lite på tv istället och vilade helt enkelt.
Mår bättre idag som tur är så jag försöker få lite bortgjort som jag egentligen skulle ha gjort igår.Fast jag fortsätter att ta det lite lungt i alla fall så jag inte förtar mig.
Just sett skidskytte också sitter jag och kollar lite elitseriehandboll precis, tycker faktiskt att handboll är en rolig sport att titta på för det händer så mycket emellanåt.
Fast jag skulle inte vilja stå i mål själv  med de där hårda bollarna&skotten.
Sorterat in mina teckningar i pärmen också så nu har jag lite ordning på de som är färdiga i alla fall .)
 

Kommentarer
Postat av: tilda

Sån tur jag har, här har vi ingen snö. Bara -2. Fast nu börjar jag känna att vinter ska ta och försvinna. Nu vill vi ha vår och sol.(:

2013-01-13 @ 18:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0