Kul med poker

Det är kul att spela poker.
I alla fall medan man gör det på en lekfull nivå och det bara handlar om poäng och inget annat. Visst blir det lite prestige ändå emellanåt men det är mer ändå värme det handlar mest om och en stunds trevlig samvar, kanske över lite fika samtidigt.
Fast i helgen så hände det en sak aom inte händer så ofta, jag hade ett fyrtal i sjuor. Visst förekommer triss då och då men ett fyrtal, det är inte ofta det händer. Dessutom så brukar jag och päronen köra flera gånger i rad, där vi har så kallade etapper om tio och jag vann den här med 10 vinster mot mammas 4 och stackars pappa som inte alls fick vinna.,
Han försökte skylla på kortleken så vi provade med en annan och vi körde tre omgångar där det blev 1-1.
Slutligen stod det 11-11 i den sista, han vann och fick 2 poäng men då satt jag där med ett triss.Jag ska nog inte säga att han kallade mig för kortoxe, men jag är tacksam över att de lärt mig spel, fast lite tur är det ju också och jag har världens sämsta pokerface.
Igår körde jag 7 km på skidor och nu är jag uppe i 3 mil i alla fall i vinter fast nu har det börjat töa men det kanske hinner vända igen.
Det brukar ju kunna göra det åtminstone. Annars har jag pysslat på och jo jag har gjort lite av ett impulsköp som jag ska ta tag i ..måste bara köpa bra färg först så och göra det klart sedan ska ni få se något riktigt fint.Om jag är bra på att börja på saker ?
Jo men det är värre att göra dem färdiga fast nu har jag i alla fall gett mig den på att jag ska bli färdig med en del av de saker jag hållit på med länge i alla fall.och inte påbörja några nya.
Ni får säga skäms på mig om jag börjar med något utan att göra något annat klart. Men nu är jag i alla fall hemma igen men jag är forfarande mestadeös inne på MSP på förmiddagarna eller sent på kvällarna när det inte är så många som bombarderar mig med vänförfrågningar lr tigger, helt enkelt för båda de sakerna är rätt jobbiga,
Visserligen tycker jag om att ha vänner men det är inte kul att få 30 förfrågningar /dag när majoriteten bara tycks bry sig om lvl och inte vara så intresserade av att prata med en.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0