Nu så

Nu har jag suttit här och redigerat bilderna lite, mestadels dock bara anpassat storleken och lagt till copyrighten på dem. Vissa har jag även jobbat med kontrasten på men håll till godo.
Jag försöker att göra så lite som möjligt och lägga upp så nära orginal som jag
bara kan om inget är totalt fel på dem fast då kommer de förmodligen inte upp här.
Bilderna visar fåglar som jag fotat under tiden när jag varit ute och gått i helgen.


Gulärlan är sannerligen ett vårtecken när den kommer. Så roligt att få se en då de börjar bli mindre vanliga
allt eftersom jordbruken blir färre.


Kanadagässen är lite av linlusar. Varnar högt när man kommer och är lagomt rädda av sig så
det är perfekta fåglar att börja lära sig fota.



En  rolig sak som jag såg var de här Vitkindade Gässen. De hade jag inte alls räknat med att få se.


Tog fram en fågelbok och läste lite om dem. De häckar på Grönland och i Spetsbergen så de här rastade nog bara på vägen. Men de var fina och inte alls rädda av sig.


Jodå det här är en Brushane som sitter längst ut på åkern. Den kmo och satte sig precis bara så
jag fick fota den.


En trevlig bonus var dessutom kortet på de här som flög upp. Har inte identifierat arten än men det rör sig förmodligen om något slags vadarfåglar i form av pipare.

Änder är nästintill omöjliga att fota så här på våren har jag märkt, de är så rädda av sig men
det till trots fick jag denna fina flygbild på tre gräsänder som flög upp. Dock såg jag till både Vigg och Kricka men kom inte så pass nära dem att jag kunde ta några bra bilder.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Hur får du en sån bild i bakgrunden?

Svar: vad menar du ?
None None

2012-10-18 @ 22:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0