MSPTV

Eftersom så många av er har skrivit och undrat hur man bär sig åt för att göra en MSPTV tänkte jag försöka mig på att förklara det här så enklet som möjligt för er nu.
Det man behöver är först och främst en bra programidé ,ett konto på Youtube(för publicering), ett program för videoredigering(jag använder mig av Windows Moviemaker som finns på de flesta Windows datorer) också ett för bildredigering(jag använder mig av PS men man väljer såklart det man tycker är smidigast att jobba med).
Eftersom det trots allt innehåller några delmoment så rekomenderar jag kanske inte den här skolan för den totala
nybörjaren då det krävs en del bildredigering.
Öppna först PS och MSP.
Gå in på dina artbooks för att göra en ny scen, när du är nöjd tryck Prt Scr,
Ta upp PS igen och öppna nytt dokument , tryck crtl v för att klistra in ditt urklipp.
Fixa nu till de olika scenerna med pratbubblor och text som du vill ha den.
Spara alla bilder i en egen mapp tex under mina dokument, så du vet i vilken ordning de ska in sedan.
Nu är du redo för att öppna Moviemaker eller det program som du själv vill använda dig av för filmredigering.



Sedan när filmen är klar så väljer du bara att sluföra filen innan du laddar upp den till youtube.
Klart! Eftersom klippet handlar om MSP så läggs det automatiskt till under MSPTV.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0