Skogsäventyr

God morgon på er allihopa.
Tänkte bara kolla in här och se hur läget är med er alla nu så här.
Igår så var jag kanske inte speciellt närvarande utan väldigt frånvarande från MSP och datorn.
Istället så var jag socialav mig och ute på myren och plockade hjortron med päronen..
Det är något som vi gjort sedan jag var liten , att plocka bär och jag är evigt tacksam att de lärt mig att uppskatta naturen på det här sättet. Många sitter mycket framför datorn idag eller hänger framför tvn, är för upptagna av mode och att passa in , allt för upptagna för att riktigt se allt det där vackra som finns på sidan av stigen.
Den mest spännande upptäckten var att jag hittade en ca 50 cm lång fjäder som låg i mossan. Troligen så kom den från en tjäder eller annan skogsfågel men det är faktiskt inte så ofta man hittar sådana saker ändå. Det gäller ju att vara på rätt ställe vid rätt tidpunkt. Bland tidigare fynd räknas ett älghorn med nio taggar på.
Så det är kul att gå ut sådär för man kan hitta så mycket me än man faktiskt kan tro. Ska ta en bild på fjädern sedan så´ni får se den.
Nej nu ska jag ta det lungt och försöka mota min förkylning, började bränna i halsen igen igår kväll *suck*.

Kommentarer
Postat av: Fideli

Hej!
Va härligt att ha fåglarna så nära..Här där jag bor sägs det att det inte finns hjortron..Måste kolla själv,
Ha de bra..

2012-07-25 @ 07:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0