Veckans Boonie

Oj vilken vecka det har varit :)
Inte för att det har hänt något speciellt sådär som jag kan skriva om här utan jag tror det mesta har flutit på helt enkelt. Följt lite sporthändelser , skummat genom politksoppan och sist men defenitivt inte minst så såg jag  en underbar dokumentärfilm igår kväll om en fd cirkuselefant vid namn Flora.
Var det någon mer än jag som var uppe och såg den? Om inte så tycker jag ni ska se den när reprisen går ( den väcker för mig många minnen från en djurpark när jag var liten, de hade två elefanter Rani och Kenia..om jag hittat rätt info om dessa elefanter idag så lever Kenia under vidriga förhållanden i Tyskland, Rani är avlivad.)
Men nog om detta nu till något mycket mer muntrare nämligen Veckans Boonie. jag säger bara oj så svårt det har varit att bestämma nu den här veckan.
Till sist så har jag ändå lyckasts välja en som varit på den förra bloggen men inte på den nya nämligen...
Blue!


Blue är en liten boonie-pojke som tycker om att sitta och mysa bredvid dig i soffan om kvällarna.
Han är samtidigt busig och tycker om att hitta på små hyss men han skulle aldrig göra någon illa utan det är
mer för att han tycker att det är roligt och han är kreativ. Han tycker om att klä ut sig och kan ibland få för sig att gömma sig i någon gammal hattask som du kanske har glömt framme.
Ska du fresta Blue med något så prova med Mentos-Mint och ett glas Cola.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0