Hejsan svejsan

Hejsan på er alla trevliga människor där ute.
Ja föresten hej på alla helt enkelt.
Just nu lyser solen här och det är en sådan där toppenfin höstdag helt enkelt för jag tror jag får börja skriva att det är mer häst nu än sommar även om det inte känns så helt än.
Det är ju trots allt snart september och det tycker jag känns som höst och det är väl lite så att varje årstid har sin tjusning.
Hur som helst så har jag hjälpt päronen att plocka in krusbär...blev åtminstone sju liter och de behövde tydligen inte mer även om det fanns på buskarna :P
Dessutom så har pappa en flock talgoxar som vill ha sin mat. Det hela började med att en hona var så orädd att hon kom till handen för några år sedan ocn nu har det fortsatt men årets ungar är verkligen orädda när de kommer och plockar ost.
Tidigare kom också ett blåmespar men nu tror vi att det kan vara nya eftersom de inte kommer i handen längre men väl på brädan.Fina är de i alla fall och en av mina absoluta favoritfåglar.
En av årets sista nyponrosor.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0