Kedjemejl

Eftersom jag märkt av en ökande  trend att skriva kedjemejl så tror jag det är dags att jag skriver om dem här på bloggen och förklarar varför jag inte vill ha dem lite bättre.
Dessutom så tror jag att några av er kanske inte ens känner till hur ett så kallat kedjemejl ser ut så här är ett exempel:

Rosor är röda ,violer är blå om du vill ha en kram
så skicka genast vidare också.

Som sagt det där är bara ett exempel, för de kan se ut på många olika sätt mer vanligt är kanske det här:

Om du vill ha  100 kramar skicka detta vidare till alla på din vänlista inom två timmar så får du det.
Bryt ej denna kedja.

Det går helt enkelt ut på att någon börjar också följer en massa andra efter, men vad man bör känna till är att det inte är tillåtet att skicka kedjemejl på moviestarplanet eftersom det räknas som
SKRÄPPOST.
Jag rapporterar alla som skickar sådant till mig då jag har nolltolerans mot sådana saker så vida inte den som skickat visar upp okunskap om vad ett kedjemejl är.
Det senaste i trenden är att skicka runt följande mejl till folk ; Du verkar snäll jag få din gubbe?
Min rekomendation är att ni rapporterar dessa direkt eller skriver ett svar: Vem sa att jag ska sluta ?
Några har också frågat hur man rapporterar om man blir drabbad av till exemep kedjemejl och det är faktiskt inte så svårt som det verkar men man ska ha vettiga skäl till det.
Har man det behöver man bara klicka ja på frågan som kommer upp efter att man har valt:



Hoppas att jag har lyckats förklara vad ett kedjemejl är för er som hört talas om dem men kanske kände er osäkra på hur de kan se ut och til ler som skriver. TÄNK efter innan ni gör det nästa gång för enligt reglerna på sidan så får man faktiskt INTE skicka sådana.








Kommentarer
Postat av: marrill<3

hääj (I) !

jag bah älskar din blogg !

men jag undrar en sak..

hur filmar man direkt från datan?

behöver man mac?

snälla hjälp !

//ett bloggfan

2011-11-18 @ 17:11:59
URL: http://www.mspmarrill.bloggplatsen.se
Postat av: Alicia77 (msp)

Har bara startat ett enda kedjemejl en gång, men det var bara att man skulle skicka vidare om man ville ha bort snuskforumen, så det var nödvändigt tycker jag.

Får inte kolla på forum längre, men hoppas det har blivit bättre iallafall. Och nu tror jag att dom har slutat med kedjemejl, för jag får inga nu för tiden!! (y) :)

2012-04-15 @ 17:15:08
URL: http://moviestaralli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0