Tårar för Theodor

Idag rinner tårarna nerför mina kinderr.
Ja egentligen så kom de ju rullande som strida strömmar redan under kvällen igår. Annars brukar jag ju mestadels vara glad just den här dagen eftersom man känner att våren verkligen har börjat och det ärpå väg mot ljusare tider. Just nu känns det inte riktigt som så då, nej  för igår begravde pappa och jag till sist min älskade lilla guldkille Theodor. Även om han var sjuk på slutet och har varit borta nu ett tag så känns det fortfarande så väldigt tomt efter honom och jag trodde kanske inte att jag skulle känna på det här sättet , men det kan inte riktigt hjälpas för det gör ju det i alla fall. Det känns fortfarande bara konstigt att buren inte står där den brukade och att jag inte längre hör rasslet av hans små tassar när han sprang i hjulet på kvällarna. Ja ni som har hamster vet säkert vad jag menar...det är så oändligt tyst utan alla de där små ljuden som man är van att höra men framför allt så är kvällaena utan mysstunderna i soffan jobbiga. För nej det blir inte riktigt samma sak även om man försöker använda vissa av mjukdjuren som substitut ibland, nej att få koppla av tillsammans med ett guldkorn det är någoting så väldigt speciellt och när man fått förmånen att lära känna en sådan speciell kille som Theodor var då kanske det inte är så konstigt om det kommeratt ta ett tag innan man kan skratta igen och börja tänka på allt kul man haft tilllsammans  utan att bli så härnedstämd och ledsen för varje gång det hände att jag grät om jag höll i honom så ville han vara nära och skulle bara ligga i tröjärmen på min mage. Där låg han även gärna och tittade på hockey, eller ja han hörde nog mer på TVn  men tro inte att det dög men vilket lag som helst nej verkligen inte utan spetsade öronen mest gjorde han å det var Skellefteå AIK som spelade.! Ja det finns så många bilder och filmer kvar på alla hans äventyr och en dag kanske lite av dem kommer upp här men just nu så känns det alltså mestadels bara svart allting.
https://www.youtube.com/watch?v=kVswIdRk_OE
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0