Halloj på er!

Hejsan på er alla ni läsare som kanske kikar in hit idag för att se vad jag hittar på. Först måste jag bara få delge er något som hände igår kväkk. Låg och såg på TV när jag plötsligt hör en kraftig smäll. Ja det lät som när glas exploderar. Tyckte att det kom från köksregionen så jag gick såklart dit och kollade läget. Fast allting var okej och ingenting hade hänt vare sig med porslinet i skåpen eller med hushållsappareterna. Allt är alltså helt så oväsendet måste alltså ha kommit från någon granne eller kanske utifrån. Ja obehagligt var det i varje fall. Sedan var min kära far förbi en kortare sväng med lite saker och innan han kom så hade jag tagit upp Theo för en stunds mys i soffan men nu fick pappa i alla fall träffa min lilla kkille och passa honom en stund medan jag ställde in maten i kylskåpet. Tror att han tyckte det var trevligt för när jag kom tillbaka så satt Theodor och sniffade ingående på hans händer och hade väl egentligen inte minsta lust att gå tillbaka in heller.Fast egentligen skulle han ju sova nu så de blev bra en liten stund han fick vara ute men det kanske var tur med för när pappa hade gått så kom killen ut igen eftersom han var tvungen att göra sina behov,dricka lite vatten och ta med sig nattmackan in i huset. Sedan kunde han alltså somna om när han var färdig. Så det gläder mig att kunna säga att han är okej trots incidenten för två dagar sedan då han välte staketet och fastnade mellan två sektioner. Det var nog mest att han skrämde både sig själv och matte så det var därför han pep och upprört sprang in under sängen mer än att han hade skadat sig, peppar,peppar. Också fick jag ju lära mig en sak till som måste hamstersäkras om den ska stå framme då han är ute för han är verkligen mer som en apa än de andra och ska klättra överallt som han kommer åt. Häromkvälllen så tog han ju sig upp på en av plastlådorna under sängen som vanligt också försökte han få tag i lakanet, den lilla busen! Fick syn på det och hann stoppa honom i tid men ja han är verkligen en nyfiken liten grabb med mycket action i.
Ja sp går det alltså när jag inte tänkt skriva om guldkornet ..helt åt pipsvängen men det är ju väldigt lätt hänt eftersom jag vill försöka visa på hur mycket mer djur en hamster är än somliga verkar tro.
De är helt enkelt underbara små djur :) på alla sätt faktiskt.
Så inte helt och hållet otippat fick de inspirera mig till årets påskkort med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0