Hallojsan!

Hejsan hoppsan här kommer jag igen. Nej jag har inte försvunnit även om det säkert kan verka som så då jag inte skrivit något inlägg på länge. Fast jag har helt enkelt inte haft någon ork just att sitta vid datorn på sistone. Det är först nu som min energi börjar komma tillbaka. Har ju haft problem med magsjuka som inte velat ge sig. Nej det har varit en riktig seg& dryg bakterie det här. Nu börjar det dock att kännas bättre, peppar peppar så jag hoppas att det värsta ska vara över. Man kan dock säga att det blivit mycket vila på sistone och en hel del TV-tittande. Nu tänkte jag i alla fall uppdatera er om läget så ni vet att jag inte försvunnit helt från jordens yta. Igår morse tog jag mig faktiskt en liten promenad ute för första gången på ett par veckor. Jag var bara tvungen att gå medan det kändes bättre en stund och även fast jag inte skulle så slutade det hela med att jag kom hem med fyra böcker från årets bokrea. Så där sprack det där med att jag inte skulle köpa på mig fler. Har ju faktiskt ett par lådor nere i källaren som jag undrar vad jag ska göra med eftersom jag sällan läser dem, har ju sorterat ut det jag ska Borde väl försöka göra mig av med de där som jag läst en gång men lessnat på kanske , men än så länge står alltså lådorna där tills jag kommer på om jag ska gå med dem på second hand eller försöka sälja dem själv kanske ?
Är i alla fall nöjd med mina reafynd. Den första boken köpte jag faktiskt för att den på baksidetexten verkade spännande och det var den. en andra av Johannne Hildenbrandt ingår i en serie som jag verkligen gillar och har de andra böckerna i. Den tredje är en biografi som ska bli intressant att läsa då jag redan läst Gatukatten Bob och sist en till biografi om Astrid Lindgren som ju alltid varit en av mina idoler. Har alltid tyckt om hennes sagor ända sedan jag var liten och många av dem finns faktiskt fortfarande kvvar i min bokhylla eftersom de alltid går att läsaoch man kan hela tiden hitta saker i historierna som man inte tänkt på förut.Om jag har någon favorit? Ja det finns ju så många att välja bland men jag måste nog säga att jag fortfarande gillar Ronja Rövardotter mest.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0