Små saker

Hejsan hoppsan på er alla ni läsare som valt att kolla in just här på min lilla blogg igen eller ja en del av er kanske kikar in för första gången. Hoppas att solen skiner på er med och att ni får ha lika underbart sensommarväder som vi har här idag. Ja det är väl faktiskt sommar fortfarande även om det känns som det börjar gå allt mer och mer mot höst. Man får försöka ta vara på de fina dagarna som är ändå och helt enkelt njuta av naturen så mycket man kan. Det har jag gjort idag då det blev en liten sväng till skogen för att plocka blåbär. Hade ingen kamera med mig eftersom batteriet behövde laddas men vad gjorde väl det. Korparna var frånvarande men istället fick jag syn på en liten , söt vit spindel som satt på ett rönnskott och inväntade ett mer lagom stort byte, bärplockare kanske var lite i största laget? Jag som inte ens gillar spindlar och har svårt för insekter tyckte att den här lilla krabbspindeln var riktigt söt och den syntes lite väl bra mot det gröna för att vara kamouflerad. Sedan tog jag med mig lite ris hem så guldkornen fick smaka. Ariel drog in sitt på en gång, Stuart tog den efter ett tag och Timon han ser ut att istället ha grävt över sin bit med spån. Ja det tror jag det, vad är det för konstiga grönsaker matte bjuder på emellanåt? Annars verkar alla tre må bra och Ariel hon stortrivs med att få vara på semester ett litet tag till. Så vi tar det i stort sett bara lugnt också drar ju OS igång. Inte för att jag är något sådan där tokig fanatiker men den del idrotter är faktiskt roliga att titta på så det blir nog lite att man ska se på TVn men jag går inte upp mitt i natten för att se invigningen.. Nej då ser jag hellre på en repris, annars skulle det nog passa hamstrarna perfekt om matte var uppe och nattsuddade med dem men det är ju så jobbigt då man måste försöka vända dygnet rätt igen.
Då blir det att man få hålla koll på morgondagens tablå istället och kanske se på någon film ikväll. Vidare har jag ju alltid en rad mindre projekt igång med men jag har faktiskt kunnat slutföra några och vissa andra är på god väg att bli klara så det känns som det går framåt samtidigt som jag försöker minst lika  mycket att inte göra ännu en ny skiss. Fast det är så lätt när man sätter sig med ett tomt papper att det ändå blir något fastän det inte alltid var tänkt så från början.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0