God dagens på er!

 
 
Hejsan på er alla ni läsare där ute som hittat vägen hit just till min lilla blogg. Jag hoppas som alltid på att ni gillar att läsa det jag skriver eller i varje fall en del av det. Nu märks det att det börjar gå mot höst här. Luften har blivit mycket svalare och de senaste dagarna har vädret inte varit mycket att jubla för utan det har varit grått, trist och regnigt. Visserligen så kan ju temperaturen skifta en hel del så här års men det märks att sommarn snart är slut. Fast det har ju onekligen varit många fina dagar också som man har kunnat tagit vara på. Samtidigt som det också har varit ordentliga regnskurar med ordentlig åska ibland. Jag brukar inte vara speciellt rädd för den annars men sommarens oväder har fått mig att respektera naturkrafterna på ett helt nytt sätt. De är visserligen samtidigt som de är magiska och fantastiska minst lika skrämmande ibland då man får skåda deras kraft på nära håll, ni vet lite närmare än man egentligen vill eller har tänkt sig. Så nog gäller det att ara försiktig då man ser molnen hopa sig och ibland är det bättre att tänka efter en gång innan och komma ihåg att dra ut kontakterna eller att man helst inte ska stå vid diskbänken heller. Nu gick visserligen allting bra båda gångerna blixten slog ner i sommar men vem säger att det gör det nästa gång ? Det är hur som helst inget jag vill uppleva igen.Nu börjar hur som helst jag och guldkornen landa efter en natt hemma men det är fortfarande en del lådor som ska sorteras och städas men jag tar det lite allt eftersom.
Inget är så fint som ljusa sommarkvällar då man kan vara ute och vandra, att bara höra naturens egna ljud är verkligen rofyllt
Nu börjar det synas att det går mot höst, sakta men säkert.
Första turen ute i hallen för lilla Ariel och hon skulle såklart sniffa in allt innan hon kom på att kartongen stod där men så fort hon fick korn på den skulle hon såklart klättra över och försöka smita ut.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0