Tvi vale

Jag hade hoppats på en bättre början på 2015.
Visserligen så hade det var på gång sedan i julas redan men på nyår bröt förkylningen ut helt. Först med hosta och sedan kom det andra som ett brev på posten. Så nu är det jag som ligger nerbäddad i soffan och sover om jag kan för snuvan såklart. Sedan fryser jag omvartannat men vill inte kolla febern, för det ha jag med all sannolikhet också. Nej så året börjar INTE bra. Hoppas bli kry till den nionde då mina tänder ska få sig en översiktsröntgen men egentligen tar jag bara en dag i taget. Man kan ju inte göra så mycket annat heller. När jag orkar ser jag på tv och jag vill passa på att ge er ett par tips på filmer som jag snubblat över. Den första är den mycket inspirerande filmen Dolphin Tale. Den handlar inte bara om ett djurs förmåga att anpassa sig med ett handikapp utan också en evig vänskap. Det kanske är förvånande men utan filmen så hade jag aldrig hört talas om Winter.Blir själv påmind om när jag var tio år och vi besökte Kolmården. Kommer aldrig att glömma då Sharky(numera boendes i Frankrike) simmade upp framför rutan i Delfinlagunen och nyfiket tittade på oss. Den andra filmen jag vill passa på att tipsa om handlar också om vänskap och några otroliga hundar, Eight Below heter den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0