Fin dag

Vilken fin dag det är här just nu.
Solen skiner och snön gnistrar i strålglansen. Fast det är bitande kallt och termometern visade på ner mot -20 grader. Det är med andra ord en helt perfekt dag för att vara inne. I alla fall om man fortfarande är förkyld fast det vet tusan om det här inte är luftrörskatarr igen, symptomen är ju väldigt snarlika. Nåja fast det finns ju inget annat att göra än att vila så kanske jag blir kvitt det så småningom. Hoppas jag i alla fall, men just hoppet är väl det sista som överger en också. Dessutom så hade jag inget annat alternativ heller än att bege mig ut på en tio minutres tur till kiosken för att jag behövde diskmedel eftersom det var absolut slut i flaskan. Så jag fick alltså känna på vädret. Men jag måste säga att jag trots allt tillhör sortens som föredrar kylan framför tögrader och halka.Sedan är det ju också så att varje årstid har sin charm och alla behövs för naturens välmående.
 
Det lär dröja innan någon sätter sig på den här bänken igen.
Så här kan det se ut under snöyra mitt i stan
Är vi i Alperna ? nej utan i en norrländsk pärla efter kusten.
Vackert ljus över fjärden
Tyvärr finns inte de gamla saltmagasinen mer, men bilderna talar för sig ibland.
Snön lyser vit på taken, endast tomten är vaken.
Stationen står i alla fall kvar som en påminnelse från förr
Får vi se någon isbrytare lägga till snart i vinter ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0