VIKTIGT

Hejsan på er alla!
Idag så känns det extra viktigt att få skriva av mig. Vet inte riktigt varför den känslan har infunnit sig men jag tror en av de bidragande anledningarna är det spända läget i Stockholms skärgård som media rapporterar om. Eller ja det är väl egentligen fel av mig att kalla läget spänt när det handlar om signalspaning. Fast nu ska vi inte gå in på detaljer allt för mycket heller. Hur som haver så tycker jag att det känns väldigt olustigt att en sådan här sak inträffar :/. Det är jag nog inte ensam om att tycka heller men det blir än mer beklämmande då det känns som att försvaret inte riktigt har koll på hemmaplan. Är det ett resultat av alla effektiviseringar , nerläggningar av förband och besparingar vi ser ? Ja satsningen mot att göra mer internationella insatser mot att slopa värnplikten har verkligen fått konsekvenser. Det är sådana här gånger man ser baksidan av det. Fast samtidigt så tror jag inte att det finns någon källa till oro heller. Så media med sin bevakning sprider nog egentligen bara mer osäkerhet ut i samhället om vad som egentligen sker. Snälla lämna militären ifred och låt dem sköta sitt jobb! och dra inte fram vissa historiska snedsteg. Vissa saker är det faktiskt bättre att de inte läcker om för landets säkerhet & nu är det kanske ett sådant fall att de inte kan avslöja några detaljer. Det kan faktiskt vara så att allmänheten inte behöver veta allt om vad som händer alltid. Inte in i minsta beståndsdel i alla fall eller är det så att vi är så fast i att allting ska analyseras ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0