Snart är det vinter

Idag så kom den allra första snön. Fast den försvann ju lika fort men ett tag föll den riktigt ymnigt. I det läget funderade jag på om det snart är dags att stoppa undan träningskorna och ställa ner kartongen i förrådet. Fast sedan upphörde det ju lika plötsligt som det hade kommit så nu tror jag att den får vara framme ett tag till. Fast visst märker man att det blivit kyligare i luften så det är nog inte allt för långt borta heller till att den tänker ligga kvar. Jag hör till det släktet som faktiskt längtar efter det där vita. Jag gjorde det inte förut men nu uppskattar jag vintern mer måste jag säga. Det beror nog mycket på att jag börjat tycka det är roligt att åka längdskidor igen också. Det är både bra för motionen men framför allt är det avkopplande att kunna ta sig fram i naturen den här kalla årstiden. Man kommer till sådan ro på något konstigt sätt. Jag ska nog inte ge mig in på att analysera det för mycket in i minsta detalj för det går inte. Det här står verkligen i konstrast till vad jag känt tidigare men jag tror att mycket av skolands idrott blir ett tvång & då blir det ju inte heller att utöva den. Speciellt inte om man upplever att man inte riktigt kan hänga med i andras takt, men det är det fina nu när man kan ge sig ut och bara njuta. För det är det man gör när man är ute.
 
Inget är väl mer vinter än att möta snöröjare :)
Ibland kan man fånga det där underbara ljuset.
Vintern har klätt in skogen
Hoppas på att få se strömstaren även i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0