Mums sa hamstern!

Jag vet inte om somliga kanske tycker jag skrivit lite väl mycket om hamstern på sistone här. Fast det blir lätt så eftersom han har gjort ett intryck på mig sedan han flyttade in. Dessutom så gillar jag ju djur som de flesta av er redan borde känna till om ni följt den här bloggen ett längre tag så helt konstigt är det ju kanske inte att det blir några rader om mitt lilla husdjur.Speciellt inte när hn har hittat på något nytt och visar sin underbara lilla personlighet.
Provade ju bjuda honom på lite nya godsaker igår och så här tyckte han om muffinsgoiset med nötter i.
 
Han tyckte visst att det var säkrare att sitta i karongen och mumsa så matte inte skulle komma åt att sno hans gobit. Lirkade ut hnoom och då hade han lyckats med konsten att dela muffinsen i två, den ena biten låg kvar i kartongen och den andra...den hade han såklart trollat bort i ena kindpåsen.
Sedan fick han gå tillbaka hem till buren efter att ha varit ute. På en gång gömde han bort den ena biten av godsaken i huset, sedan låg han och knaprade en stund på den innan han kom ut och plockade in den andra biten. Han lär kanske inte bli så glad över att jag flyttade ut hans snutteboll för fotografering heller men i sådana fall får han plocka in den igen. Så här ser i alla fall den populära leksaken ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0