Många skratt och äntligen!

Jag tror det var länge sedan jag har skrattat så mycket som jag gjort under den gånga helgen. Ja, hejsan på er föresten, kanske borde börja med att säga det.Det har snudd på varit så att jag fått träningsvärk faktiskt i magmusklerna men det sägs ju just att det gott skratt förlänger livet så det kanske strämmer. Kul har det i alla fall varit. On ni undrar vad som kan vara så roligt så har pappa & jag suttit och sett på en massa gamla Martin Ljung klipp på youtube. Om ni inte vet vem han var så var han en av våra största komiker &underhållare, alla kategorier. De två sketcherna jag tyckte mest om var utan tvekan den om den stackars hypokondriske Viking och den klassiska om Fingal Olsson. Det var på gränsen att jag skrattade så tårarna sprutade. Sedan gick ju minnenas television med en stor del av den svenska humoreliten som Magnus Härenstam, nyligen bortgångne Brasse Brännström, Sten-Åke Cederhök och Tomas Von Brömssen. Hjälp vad bra de var/är! Tänk om man kunde göra sådan här bra & dråpligt rolig komik också idag, istället för att det ska behöva bli plumpt och elakt. Visst finns det enstaka bra program även nu men under en period gjordes det väldigt mycket som var bättre, jag tänker inte minst på Eva Rydbergs lysande skådespeleri i många revyer. Jag menar kiknar man inte av skratt efter att ha sett någon av dem, då vet jag inte om man har någon humor. Dessutom så var det ju äntligen åremiär för den femte säsongen av Downton Abbey. En del tittar har ju som jag förtsått svikit den , men det kan jag inte förstå varför för både jag& mamma tycker fortfarande om den. Sedan tror jag att det är fel att gå i fällan och börja analysera en serie för mycket. Visst kan man det men samtidigt måste man ju komma ihåg att det är en serie skapad för att underhålla och då ska man nog inte analysera för mycket. Vidare finns det ju fortfarande massor av frågor som inte är besvarade än utan de hänger i luften och det är kul att fundera över karaktärerna & deras problem, men låt oss njuta av att titta på en serie utan att vi ska behöva dyka allt för djupt in i den

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0