Vad tycker ni ?

Hejsan alla trevliga MSP:are där ute.
Tänkte bara höra lite med er vad ni tycker om något som hände mig häromdagen.
Fick ett mejl från en tjej som undrade om jag ville hjälpa hennes andra gubbe att klättra i level.
När jag sedan på ett vänligt sätt förklarade för henne att jag inte gillade de som tigger saker/tjänster så bkev hon jättesur på mig och menade på att jag var kaxig, att jag skulle sluta mejla med henne och låta henne vara trots att det var hon som drog igång allt från början.
Kan någon förklara för mig varför man väljer att göra så här?
Liksom en sak om man hjälper vänner att levla, genom att se filmer, ge autos m.m men jag tycker inte att man kan mejla en slumpvis utvald person och be om något sådant.
Nej så fungerar det liksom inte i min värld i alla fall :/ sedan tycker jag också att det är många som börjat taja på det sättet liksom snälla hjälp mig så jag kan levla och liknande.
Vill inte alla det tror ni ? men det blir ju inte bättre om man tjatar,tigger eller går omkring och hotar någon för det. Hur vore det om ni la ner lite tid på att klättra själva till exempel?
Det finns ju rätt många sätt ändå att tjäna fame och sc på menar jag.
Till exempel så kan man spela spel,jaga pengasäckar och besvara frågor.
Så brukar jag göra och jag tycker det går rätt bra att komma någonstans utan att för den skull tjata på andra och bara förvänta sig att någon annan ska hjälpa en. Nej en del får man faktiskt lov att göra själv också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0