Hejsan svejsan!

Hejsan på er alla ni läsare som är vakna så här tidgt och har klickat er in hit på min lilla blogg.
Eller ja egentligen är det ju inte så tidigt utan det kanske bara känns så då man inte har kunnat sova under natten. Nej ibland blir det helt enkelt väldigt avigt numera. Hur som haver reagerade jag på en sak och det var den där strålkastaren utanför fönstret. Visserligen är jag van vid att den skiner in om jag glömt dra för persiennerna men nu tyckte till och med jag att den var ovanligt ljusstark så jag tog mig upp ur soffan där jag hade hamnat för att kolla läget och då fick jag syn på detta fenomen. Alltså när det är supermåne så brukar månen bli stor som en tallrik, vid blodmåne blri den ju röd men vad kallas det här ?Split vision kanske ? Nej och jag intygar att jag inte har lekt med bilden i något redigeringsprogram utan det såg verkligen ut så här.
Försökte hitta en inställning på kamerna som fungerade men det här var väl det närmaste jag kunde komma och då tycker jag inte att det brukar vara så här svårt att få en bra bild på månen som det var i natt.Så då måste den ju ha haft starkare ljus än vanligt, som vid em supermåne men vad var det då som syntes där bredvid ?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0