Lever på hoppet och håller tummarna

Så ser min dag ut  då jag följer hästhoppningen från Tryon hemma från TV-soffan med spänning. Ibland blir det nära på värre än en rysare så då vågar jag faktiskt inte titta men efter gårdagens omgång så får vi ju vara glada att vi fortfarande har en chans på medalj och att inte fler bommar föll. Oj vad många ekipage det var som hade problem alltsts! Nog för att det handlar om stora hinder som säkerligen påminner mer att rida mot en vägg men ibland måste känns det även finnas någon annan bakomliggande orsak till utslaget än vad ryttarna säger själva efter sina ritter. Malin verkar till exempel ha en väldigt lovande häst i Indiana men samtidigt är hon nog ingen picknick att rida så där kom kanske inte bommarna ner med sådan överraskning. De behöver bara mer rutin tillsammans men vad hände med Henrik och Mary-Lou egentligen som brukar vara lite som Peder & All In nämligen säkerheten själv?
Nu blev det inte alls så igår utan det blev istället en osäker häst som tittade på vattnet!Såklart tyckte en av kommentatorerna genast att vatten på en hoppbana var någoting omodernt och borde tas bort men samtidigt ska ju hästarna vara tränade för det men de är ju individer & har olika dagar så vad gör det då om man tränar ? De är ju trots allt levande jur och inga maskiner men ibland känns det som om man glömmer bort det. Nåja det var väl lite det Henrik sa själv med efter sin ritt att det var upp till honom att hålla koll på allt men jag vet inte, för det känns ju som att värmen också tar ut sin rätt. Det sa ju till och med dressyryttarna att det var väldigt varmt men jag tycker mer man har hört det från andra ekipage än våra svenska fast de måste ju helt klart också bli påverkade av det.
 
Sedan som om det inte räckte med Box Quites olycka så blev det inget mästerskap alls för vår duktiga pararyttare då hennes häst hade fått en inflammation i hovarna& att det skulle handla om en lättare konvalecens.
Det var i alla fall så första rapporten lät i media under kvällen, sedan när mer utökade fakta framkom så stod det klart att det rörde sig om akut fång någoting som är långt mycket mer allvarligt än det som sades från början. Ibland så borde de faktiskt kanke vänta med att gå ut med vissa saker. För fång innebär kronisk smärta och är defenitivt ingenting som man leker med utan det kan bli en väldigt lång tid av konvalecens som de har framför sig men jag hoppas verkligen att allting kommer att gå bra för dem.Nu får det räcka med elände,låt oss få den där så efterlängtade medaljen ikväll nu!
Annars så lyckades jag äntligen tummen ur och började på en ombyggnation i Sims 4 bara för att inse att jag nog i slutänden kommer att få göra om hela kvarteret men så kan det gå när inspirationen infaller sig.
Tycker ju om det här gamla huset som finns i stan och tänkte att jag skulle försöka med att bygga något liknande i Sims 4 och med lite mer jobb så tror jag att det kommer att bli ett jättefint litet bilblitoek av det hela. Det känns i alla fall som jag är på god väg.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0