Hallojsan!

Nej jag tror inte att det var mig som polisen var ute och letade efter idag när deras helikopter passerade föräldrarnas hus där jag för tillfället befinner mig. Den flög över hela tre gånger under eftermiddagen!
Fast jag hittade ingen vidare information om att det skulle ha hänt någoting även fast jag kollade både den lokala tidningen och slog på radion som ju brukar meddela om det är någon som har försvunnit. Kan dock tänka mig att så kan vara fallet då det finns både ett äldreboende och ett omsorgsboende i närheten. Hoppas att de hittar vederbörande oskadd i sådana fall och att ingenting annat har hänt fast då borde det väl vara mer pådrag också.
Fast man blir ju ändfå fundersam , speciellt då det inte står någoting.
Annars så hade jag föresatt mig att lyckas fota den Svart/vita flugsnapparenn ,fast indivden som bor här i år är visst lite för skygg. Den som bor hos mig i staden och brukar istället sitta och sjunga på morgonkvisten men han var ju helt tyst idag så jag vet inte om han har hittat en hona, eller om han bara har bytt ställe att sitta på.
Man kan ju aldrig riktigt veta med fjäderfäna, men är man ute efter en viss art finns det andra som kan rädda dagen åt en.
Talgoxen har bott in sig ordentligt
Likaså blåmesen som flyttat in i grannholken. 
 
Pappa berättade att han inte hade sett till nötväckan på länge , men knappt hade han sagt det förän det satt en välbekant uppenbarelse och drack på kanten av fågelbadet. Kom den bara för att dem hörde att jag var hemma på besök?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0