Hallojsan!

Hejsan på er alla ni läsare som har vägarna förbi & har klickat er in hit för att läsa min lilla blogg idag. Nu har det visst gått en hel vecka igen sedan jag kom med den senaste uppdateringen men bli inte oroliga. Jag sitter ju mindre framför skärmen sommartid, eller i varje fall så kanske jag mestadels har spelat Sims på sistone. Fast jag är ju även ute en hel del nu på dagarna och bevakar flugsnapparnas holk. I morse fick jag se hur ruskigt effektivt försvar de har, då en ekorre hoppade förbi utanför.Hann tyvärr inte gå in och hämta kameran dock då den var här, men den var mer rädd för fåglarna än för mig tror jag. Den satt i allla fall kvar i buskaget medan jag pratade med den utan att visa några tecken på aggression då den varken smällde med tänderna eller viftade på svansen. Svansen som förövrigt såg ut att vara något luggsliten men kanske var det en hona som bäddat i boet åt sina ungar.
Skam den som ger sig, jag fick så äntligen min fin, fina bild på hanen i paret också. Det har bara tagit mig en stor del av sommarenatt överlista honom!
Sedan fick pappa och jag en näpen liten promnadkompis efter vägen .När vi var på hemväg så fick vi sällskap en bit av den här Mindre Strandpiparen som kanske hade byggt sitt bo någostans  där i diket efter landsvägen eller vid ån.
Korpen dök upp som på beställning och måsarna tyckte inte alls om den, fast den flög samtidigt på rått låg höjd så nej även om det är svårt att se det på bild så var det INTE en korp som flög över föräldrarnas hus för ett tag sedan, det var något mycket större
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0