Ojsan!

Det har visst hunnit gå en månad nästan sedan jag skrev här senast. Fast då kan det ju verkligen vara dags för att komma med en liten uppdatering så här lagom till jul. Fast egentligen så kanske det inte har hänt så värst mycket heller sedan snön kom utan vintern gör ju att det blir lite lugnare mellan varven. Dessutom så sitter jag ändå mestadels i soffan och ser på skidåkning av allehanda slag eller så passar jag på och myser med Theodor som tyvärr har blivit sjuk och fått en knöl på ena sidan munnen, från början trodde jag faktiskt att det bara var en liten hudfliik.Den verkar visserligen inte växa längre men jag anar ju ändå vad det är. Eftersom han är en äldre hamster så är det tyvärr inte heller någon ovanlighet att de får det så nu tar vi bara vara på tiden. Han mår ju hyffsat än så länge men jag vet att det bara är en fråga om när men då ska han få somna in hemma. Antar att jag har läst allt för många historier om besök hos veterinär med smådjur som inte slutat allt för väl och dessutom så vill jag inte stressa honom någoting i onödan heller eftersom han alltid har varit så reserverad mot andra människor än mig.Då är han tryggast antingen i boet eller nerbäddad bland filtar och kuddarna i soffan,om han inte kryper in i ärmen på min tröja som han är van vid. Sedan är det väl också en viss dos av vintertötthet som har smugit sig på, för han sov ju mer redan innan hälsoproblemen kom smygandes för honom & det här med att tajulkort är ju  ändå inte riktigt hans grej då han hellre demolerar tomtarna än sitter still så ni får hålla till godo med några bilder ur arkivet. Fast trots detta så vill vi i alla fall önska er alla En God Jul och Ett Gott Nytt År.
Tänk så gott man kan må av att få sitta i soffan och bara bli sådär extra bortskämd av matte!
 
 
Den här bilden är från ifjol
I år gick det så här när jag skulle försöka arrangera julkortet med honom,
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0