Vilken sommar!

Fast nu är alltså semestern slut för både mig och Theodor.Om man kan ha det när man inte har något jobb att gå till för tillfället. Jag tycker nog det eftersom jag varit bortskämd med att ha all inklusive under hela Juli, det ni! Fast jag tycker ju om att åka ut till föräldrarna med , men det är lika skönt att komma hem till mitt eget igen. Idag fick vi lift in till staden igen och en smält varm lägenhet. Så det blir till att försöka vädra ut så gott det går och frysa in stenarna åt hamstern så att han inte också får värmeslag. Det räcker med att hans matte haft det tre gånger i sommar, men det är på samma gång svårt att lära sig att förebygga och jag har upptäckt det för sent& då har migränen brutit lös. Dessutom räcker det ju med att man bara anstränger sig lite i den här värmen så blir man alldeles dränkt i svett. Nu tänker jag försöka med att ta det lite lugnare framöver och blir det olidligt varmt igen så får jag väl ta en dusch och flytta in Theodor i badrummet sedan men han har ju både tillgång till färskvatten och kylstenen så förhoppningsvis klarar han ju sig men den här värmen har verkligen varit lågt utöver det vanliga. Annars så har vi väl bara haft det skönt under ledighet. Har tagit mina små fågel&naturpromenader och sett på en hel del film när jag inte Simmat runt eller roat mig med Emilys Cooking Game-serien som jag har blivit smått beroende av, plus att jag äntligen har provat Plants&Zombies som EA hade på rea. Jag menar det,vad ska man göra när det är för varmt för att vara ute förutom att spela spel. Jo klart jag har ju även skrivit och ritat en hel del i sommar men mest har jag kanske sett film och serier på tv. Mestadels sett om saker men jag har hittat en ny serie som jag älskar nämligen Good Karma Hospital. Sedan har jag varit hos min bror och kunnat umgås med hans tre översöta små luddtussar till kattungar. Ja det är klart att jag tar min medicin eftersom jag är allergisk och byter ut alla kläder när jag kommer hem men det är ett framsteg ändå att jag har kunnat sitta med den ena i knät utan att bli snuvig!Hon är så söt lilla Lily och så fruktansvärt mysig att det är tur att jag är allergisk, annars hade faktiskt nog inte Theodor uppskattat att få kattsällskap heller här hemma utan han är nog rätt nöjd med att få hela mattes odelade uppmärksamhet men jag tror ju även att pappa är bra fäst vid de små liven men ska jag kunna vara där ibland så fungerar det ju tyvärr inte :/ och han har ju sina kära småfåglar & kråkan som fortsatt kommer när han visslar på henne. Vissa tycker ju att man inte ska mata fåglarna på sommaren och nej egentligen så kanske man ska låta bli men har man under flera år vant dem vid det då är det inte bara att sluta tvärt heller. Dessutom så har vi ju sett att de letar efter sin naturliga föda med För under en period på sensommaren blir det alldeles tyst ute i syrenen på morgnarna och det känns så konstigt när man blivit van vid mesungarnas ihärdiga tiggande. 
Nu är vi i varje fall hemma igen så nu kommer det kanskke att bli lite mer som vanligt även här på bloggen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0