Hallojsan!

Hejsan på er alla ni läsare som kikar in hit idag för att kolla läget om jag har skrivit några nya rader. Har ju fortfarande inte riktigt hunnit smälta gårdagens stora händelse med Ariels bortgång riktigt. Fast det känns ju mest skönt på något sätt att hon slapp ha ont längre för den senaste tiden har hon ju inte alls varit sig själv. Så visst kan jag misstänka att hon hade ont men hamstrar är ju sådana djur som inte visar om de blir dåliga heller förrän just riktigt mot slutet men det är just därför man får ta vara på varje litet ögonblick som man får tillsammans med var och en av dem. Hur många skratt har hon inte gett mig med alla sina oräkneliga hyss som de gånger då hon sprungit in bakom frysen och vägrat komma fram, Det är just sådana där små saker som jag kommer att sakna så mycket.Sedan är det för väl att jag har Theodor. Han tar det mesta i livet som det verkar med ro.Städade ju Ariels bur när jag kom hem från föräldrarna där jag sov i narr. Han kikade fram på en gång och ville ha min uppmärksamhet så det var bara att gosa med honom lite extra och låta få honom den där stunden i hallen. Samtidigt passade jag alltså på att städa också flyttade jag över killens alla saker så nu har han bytt upp sig till en större lya.Tror han blev rätt nöjd med för på en gång sedan han hade fått lite mer toapapper att bädda med så ja då gick han in i huset och la sig till rätta för att somna om. Så det är alltså min härliga Theodor det och jag tror att han ändå är rätt så trygg redan med mig då han gör på det viset.Fast först var han ju tvungen att demonstrera sin styrka då han kastade runt på keramikskålen :P men det är ju något matte också är van vid då hon har haft två husvältare förut. Men ja det känns som alltid lite konstigt att bara ha ett guldhjärta just nu och ingen Ariel som ligger och kikar ut från sin koja på kvällarna längre som jag skrev redan igår men man vänjer sig ju långsamt vid det nya även om man saknar dem våldsamt i början. Så är det ju..och nu får jag alltså skämma bort Theo lite extra ett tag :) och lära känna honom för även han verkar vara ett sådant där  helt fantastiskt liter guldkorn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0