Hallojsan!

Hejsan på er alla ni läsare som råkat klicka er in hit av en eller annan, ibland lite oklar och kanske aningens diffus anledning. Ja hej såklart även till den lilla skara som följer min lilla blogg mer regelbundet och brukar kolla vad jag har för mig. Det kanske har blivit lite mycket tillpälsade bilder på senaste tiden men det är lätt hänt att det blir så då man har ett litet guldkorn inneboendes som tycker om att hitta på sina små hyss. Fast idag ska jag försöka skriva om något helt annat tänkte jag. Ett intressant ämne som dök upp under en härligt vårpromenad i solen. Vad skulle du göra om du vann en massa pengar? Ja den frågan är ju faktiskt kanske inte alls så lätt att svara på som man först tänkte sig. För många är idéerna på vad man skulle vilja göra men sedan skulle ju inte allt gå att genomföra. Fast man måste ju få fantisera lite och om jag tänker efter så är det en tre -fyra saker jag skulle komma på att jag skulle göra om jag vann sådär otäckt mycket pengar. Först skulle jag vilja resa till Irland och vandra omkring i Connemara. Det är en sådan där dröm som jag alltid haft och den finns med på min att göra lista helt klart.
 
Som nummer två skulle jag vilja adoptera det här gamla huset som jag verkligen har gillat från första gången jag såg det. Det förfaller bara mer& mer och är egentligen en ganska sorglig syn men oj sp fint det måste ha varit en gång i tiden. Tänk att bygga upp ett nytt´på platsen med samma planlösning, ja ibland måste man få segla bland molnen och ja jag tror det kanske är något med själva miljön där ute som gör så att jag automatiskt dras dit för någon annan förklaring är svår att hitta.
Som nummer två skulle jag kanske köpa mig en egen tinker då det är en ras som jag verkligen älskar, vilket inte märks minst bland mina modellhästar. Tycker det verkar vara en fin ras att lufsa fram på i skogen och de flesta av dem verkar stå stadigt med hovarna ppå marken. Klart jag gillar ju shire med...men tinkern är ju litem er behändlig storleksmässigt
Och den där tredje saken på listan som jag går och drömmer om är att en dag kunna ha en egen hund :) för visst saknar jag utan tvekan det där  härliga livet tillsammans med Bianca. Sedan är det nog som så att har man haft en border collie en gång så blir man inte lite bortskämd men visst är det så att det fortfarande är min favoritras. Det har det alltid varit och kommer alltid att vara och mjo visst är de lite av en utmaning med all den där energin men samtidigt så kan de verkligen bli människans bästa vän när allt klickar mellan dig och hunden!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0