Mysterium

Hejsan på er alla ni små och stora läsare som kollar in hit på min lilla blogg. Idag så är ordningen återställd och det är jag som har ordet igen och inte den där busiga hamsterpojken. Fast han måste ju kunna klara sig själv och leka på egen hand i buren någon gång med, han kan ju inte få bli bortskämd och komma ut så fort han tittar på matte. Ändå är det lätt hänt att det blir just så men eftersom de lever så begränsad tid så måste man ju passa på att umgås med dem också. Fast idag har det inte varit något bra väder eller jo det har varit jättevarmt men på en och samma gång så har vinden friskat i ordentligt& värmeåskan har hörts av. Så nej matte och guldkornet har således tagit sin tillflykt inomhus istället och undvikit den värsta värmen och solen. Tur att man kan öppna vädringsluckan i rummet så luften får cirkulera lite. Sedan har jag hittat något spännande under ena busken här ute på bakgården och nu undrar jag om det är någon som sett sådana här blommor förut Jag tycker att det ser ut som små trumpetliknande klockor men kan inte komma på vad det skulle kunna vara för det liknar ju inget ogräs/ört som jag kan komma på så här på rak arm men det vore ju kul om någon vet vad de heter. Hur som helst så tycker jag att de är fina små blommor det här och det hade ju varit roligt att få lära sig något nytt om växltligheten.  Vet ju att det finns en massa vilda sorter av nejlikor men jag tycker inte att någon av dem liknar den här så då måste det ju vara något annat men jag vet inte för formen på blommorna är rätt så lik vissa av dem. För de vanligaste sorterna känner jag ju ändå igen men den här går jag bet på vilket skulle kunna betyda två saker, endera är det en vild ört som jag inte känner igen eller så är det något odlat. Någon som kännner igen den och vet ?

Kommentarer
Postat av: Lena

Det var nästan som jag hade väntat mig, ett ogräs fast då får man ju ändå lov att tycka att det var ett fint otyg den här lilla näpna hjordrevan som den visst heter.

2017-06-18 @ 21:45:03
URL: http://www.mspbubblet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0