Hejsan. eller moff på er!

Moff på er alla små guldkorn där ute iden stora vida världen som har lyckats med att sniffa er in hit till min alldeles egna spalt. Eller ja ibland kan det ju hända att jag får dela med mig till någon annan märklig individ också. Kan ni tro det hon har sagt att jag inte får ta upp hela hennes blogg? Nåja jag får väl nöja mig med att ta över ett litet hörn ibland. Så vem jag är ? För er som kollar hit för första gången så kan jag ju alltid börja med att presentera mig lite kortfattat
Jag heter Theodor men matte kommer ständigt på nya smeknamn åt mig. Hon påstår att jag är en syriansk hamster eller guldhamster som vi kallades för tidigare men jag tror i själva verket att jag är mycket,mycket större än de 150 grammen som står på vågen. Vi bor tillsammans jag och min tvåbenta matte på hennes 32 kvm men ibland kan det säkert verka som om hon hyr in sig hos mig och inte tvärtom fast jag måste säga att vi verkligen har det jättemysigt tillsammans.Kanske bäst jag skriver det så jag kan plocka några extra pluspoäng och kanske få en bit fingermarie ikväll. Jag bara älskar just det kexet och rasslar matte med droppasken så kommer jag såklart fram även om jag gömt mig på ett strategiskt bra ställe till exempel bakom frysen dit jag redan hunnit med att göra ett par vändor till hennes stora förskräckelse. Fast nu har hon blockerat den vägen med en konstig skiva men det finns ju alltid skåp man kan gömma sig under,bakom eller i samt en massa roliga kartonger att leka med.Nu vet ni lite mer om vem jag är i alla fall och att sitta i soffan är inte direkt min stil
Sedan tycker jag att det är så kul när vädret nu tillåter det att få springa ute på äventyr men jag har så bråttom att jag inte hinner stanna upp för att äta ens. Då är det ju tur att matte förstår det så hon plockar alltid in så god sallad åt mig &sköljer av den så jag kan få sedan.
Matte hade ingen aning om det då jag först kom då var jag blyg och låg helst i mitt hus och tryckte , men jag är en riktig bergsklättrare! Fast jag måste ju ha viss säkerhetsutrustning på mig så jag inte ramlar ner.
Man har så fin utsikt uppifrån toppen på det höga berget!
Och det finns gott om spännande saker att upptäcka på innergården mitt i stan med, här hittade jag en ny kompis men sedan vi hade hejat på varandra visade det sig att det var en rätt så trist typ
Vad är det där för konstig gul sak  som matte envisades att jag skulle fotas tillsammans med ?Aha det är alltså sådana här blommor som har de där vansinnigt goda bladen matte bjuder på.
Tjaba, jasså där är ni och här är jag, Egentligen så tycker jag inte alls om stora, öppna ytor utan man kanske får lov att säga att jag har torgskräck men får jag ha matte med mig runt då är jag oövervinnerlig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0