Nu har det hänt!

Nu har det alltså hänt, jag har fått årets första myggbett på armen då jag satt ute med Theo i gräset och koncenterade mig på hamstern. Då passade alltså det lilla flygfäet på att gå till attack och det kliar så in i ...vassen. Som om det inte räckte med klådan som kommer och går för mig ändå på grund av någon mystisk åkomma som jag har drabbats av men några fler rader behöver jag inte offra den här på bloggen. Nej jag tycker mer om att skriva om positiva saker som gör mig glad , eller saker som jag kan bli hederligt arg och upprörd över men såklart föredrar jag det andra eftersom jag tycker det finns alldeles för gott om negativitet ute i världen just nu. Då sätter jag mig hellre och myser av sommaren med mitt lilla guldkorn som visat sig vara en riktig morsgris som tydligen bara vill gömma sig under min skjorta ibland.Fast vad gör väl det ? Han är ju ändå för söt när han kommer och ska kolla in en på det där viset så då kan nog inte ens ett isberg motstå hans charm utan det skulle nog smält av den där pepparkornsblicken fast fiskmåsarna är ju av en helt annan åsikt men så länge matte är med blir det inte frågan om någon middagsbjudning åt dem trots att de flyger över och skriar högljutt.
Bästa sättet att få matts uppmärksamhet ute är att klättra upp och sätta sig på hennes skor.
Lite publlik vid dagens rastning av hamster.Sädesärlan har nog sitt bo här någonstans eftersom han verkade uppröd men jag såg inte till några ungar &efter en stund tröttnade den på att besökpda den där konstiga lurviga gnagaren.
 
Hallojsan jasså , åh där är ni.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0