Hejsan!

Hallojsan!
God dagens på er alla ni läsare som tittar in hit på min lilla blogg just idag för att kolla om det har hänt något nytt sedan senast-. Hoppas att alla hade en lugnt nyårsfirande och har fått en god forsättning på 2017. Själv så var jag bara hemma med guldkornen i år och tog det lungt framör TVn. De verkade inte alls stressa upp sig över oljudet av alla raketer ute heller men egentligen var det kanske bara ett par-tre smällar som var riktigt illa. Fast jag förstår fortfarande inte varför det det ska vara så roligt med alla dessa pengar som går upp i rök och samtidigt orsakar panik både hos fyrbeningar och tvåbeningar! Nej nog måste det finnas roligare sätt att roa sig på än att skrämma upp andra på det viset som raketerna gör. Nog om detta fast jag tycker det är lite konstigt att det måste vara samma visa varje år med folk som inte alls förstår sig på djurägare utan tvärtom är otrevliga och sarkastiska i tonen mot dessa. Då blir jag arg, för det är inte djuren som rår för att de reagerar som de gör på sitt naturliga sätt och även om man kan förebygga genom att vidta vissa åtgärder kanske man inte kan eliminera alla risker totalt om nu vissa måste smälla. Man kan fira på andra sätt med. Men nu ska jag inte bli för långrandig utan komma till det jag egentligen skulle skriva om.
Läste den här artikeln: http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/B9gjG/teorin-darfor-sjonk-titanic--egentligen och jag måste säga att visst, även om delar av teorin kan vara trovärdig så finns det ju även en massa andra påståenden som har förekommit genom åren. Så vad ska man egentligen tro, för det är klart att isberget var en viktig del ändå i kollisionen men sedan var det ju den mänskliga faktorn som spelade in. För kaptenen var erfaren och om han kände till alla riskerna så varför beordrade han ändå full fart framåt i maskin? Nej vissa gåtor kring Titanic lär förbli olösta men då kanske det är meningen att det också ska vara så Visst kan vetenskapen klarlägga en del av hur det gick till då *Drömmarnas skepp* mötte havsbottnen men jag tycker det är viktigare att man ser på arvet efter olyckan och den ökade sjösäkerheten den bidrog till. För oavsett hur mycket fakta vi än får reda på så ändrar det ju ingenting...hon ligger ändå kvar på havets botten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0