Hejsan!

 
 
Hej och god morgon på er alla ni läsare där ute som kikar in hit på min lilla blogg för att kolla om jag har skrivit något nytt inlägg. Idag tänkte jag försöka hålla mig ifrån vädret men det har ju inte hänt så mycket på den fronten än utan det är faktiskt rätt så mörkt ute fortfarande och ibland kan man undra om det verkligen är morgon eller om man ska dra upp täcket och somna om. Fast nej det är klart då skulle Ariel nog bli fundersam men hon var ute för tidigt och gnagde på gallret men jag har i alla fall fått se henne så då är jag lugn.Gav henne nytt toapapper igår att bädda med och mjo det tyckte honom så till den milda grad att hon bommat för ena öppningen på sitt hus totalt. Det är sådant som guldtjejer kan roa sig med. I alla fall så såg jag på handbollen igår , synd nog gick det åt pipsvängen men jag menar Danmark var ju ändå favoriterna så det var ju lite väntat. Så jag såg inte på Idrottsgalan men jag hade röstat på Peder i alla fall så när jag hörde om vinsten på nyhetern senare blev jag så himla glad! Det är bara andra gången en ryttare kammar hem det men oj så välförtjänt det kändes efter hans och All Ins insats under OS med ett silver och så många felfria rundor. Det är bara en sak som gnager och det är SVTS årskrönika för 2016. Om man nu skulle sammanfatta alla fjolårets sportsliga framgångar och hade tagit med många mindre sporter så som motorsporten varför hade man då inte ens nämnt Peder eller när man tog upp Paralympics men inte heller där nämnde ridsporten vad sitter det i då ? Dessutom tycker jag bara att det är löjligt att det ska spekuleras i röstfusk så fort en ryttare vinner Det fanns enligt räkningen som gjorde 2010 drygt 360.000 hästar i landet. En stor del av dessa är såklart ridhästar men de talrikaste är de varmblodiga travarna. Så hästnäringen är så långt mycket större än vad gemene man verkar tro men egentligen är det väl bara tragiskt om några fortfarande går runt och tror att eliten leker runt på hästryggen och inte ser allt slit bakom och alla år av träning. Dessutom så är det långt ifrån säkert för de allra flesta att det går vägen för det krävs så mycket för att hitta en bra häst. Enbart aveln är ingen garanti utan det är som ett lotteri. Sedan så vill alla inte tävla heller utan många nöjer sig med att bara ha en kompis att lufsa runt i skogen med men det är nog minst lika härligt skulle jag vilja påstå! Därför så tycker jag att mycket av samtalet som blev efter att Rolf-Göran hade vunnit blev barnsligt och jag hoppas att klimatet ska ha blivit bättre nu men visst ser man fortfarande hur unga killar hackar ner på hästtjejerna och det är bara tråkigt då ridningen är så mycket mer accepterad i den övriga delen av Europa och världen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0