Min första idol

 
Häromdagen beskrev de en låt på radion men kunde inte komma på vem artisten var...lite hes röst och första raden lyder I don´t want to see you ever sad. För mig var det enkelt och jag visste det på en gång eftersom jag älskade den låten och fortfarande tycker att hela skivan är så bra! Så jag är glad att den fortfarande finns i min skivsamling här hemma synd bara att hans karriär dog efter sin osympatiska roll i Beverly Hills 90210 som Ray Pruit men han verkade ju ändå ha fått nog av rampljuset och jobbar faktiskt idag som brandman och ambulanssjukvårdare i L.A. Fast skivorna finns ju kvar och spåren håller ju fortfarande..inte bara Hold On utan Jamie är så mycket mer, åtminstone om du frågar mig men han var utan tvekan min första stora idol som jag kan komma ihåg förutom alla dessa pojkband då som Backstreetboys, Five och Westlife som jag också lyssnade mycket på under en period. Sedan kom jag från det spåret och började lyssna mer på country men nog finns det en hel del andra skivor som ligger undanstoppade i lådor men som åker fram ibland då jag städar.
På den tiden kunde man ju fortfarande göra musik....idag känns vissa låtar bara massproducerade och artisterna poppar upp som svampar men försvinner lika fort igen. Det kanske förekom även på den tiden men tekniken har ju förändrats en hel del på den här tiden. Vill i alla fall varmt rekomendera er att lyssna på fler låtar från plattan så kanske ni kommer att se Hold On var ingen One Hit Wonder, killen kunde verkligen sin musik.
Han hade ju en stor hit även senare med den här låten https://www.youtube.com/watch?v=csATriX8Ed0 som också är bra!
Snyggare skiva får man fortfarande leta efter, tycker designen är så himla läcker fortfarande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0