Guldkornet Theodor

 
 
 
Hallojsan på er alla ni läsare som tittar in just hit på min lilla blogg idag &funderar på om jag har skrivit några nya spännande rader för er att läsa. Tänkte faktiskt försöka göra det nu då jag varit ute på en liten promenad trots gråvädret och kommit in igen. Ja man måste ju ta sig ut trots allt när det är uppehåll mellan de senaste dagarnas skurar. Hur som haver så måste jag bara få dela med mig av Theodors påhitt igen. Låg och såg på TV igår med huvudet vät åt fel håll så jag såg inte buren där den står på bordet. Bäst vad det är hör jag hur han piper för fullt och efter incidenten med staketet förut blir jag ju såklart nervös för att han ställt till med något igen. Vrider lite på mig så jag ska se och vem sitter på taket av klätterhuset och ser nöjd ut medan kojan ligger på golvet? En väldigt nöjd och belåten liten kille såg det ut som kan jag säga. Fick lov att plocka ut den eftersom en del av remmen också hade börjat fransa upp sig. Som tur var hade jag en annan koja liggandes som jag satte dit istället och på en gång går han lös på stoppningen i den så vi får väl se hur länge den får vara hel. Och mjo det är tydligen hans favorithobby trots att han får vara ute en timme varje kväll och har kräckers i buren. Kojor är ju så roliga att göra hål i och slita ur stoppningen från så man kan bädda mjukt i sitt hus mer än med toalettpapper! Kan säga att ingen av mina tidigare hanar har varit så här förtjusta i kojor just...men ja Theodor är ju bara sig själv
Svåraste vinkeln att få kort på Theodor är utan tevkan framifrån för han är så otroligt social och nyfiken, ligger matte och krälar kommer han genast och klättrar upp på kameran.
Tittut!
Bus-Teddy in action.
Ja okej då bjuder matte på godis kan man ju kanske tänka sig att ta det lungt en liten stund i soffan med.
Annars är det helst full fart som gäller där också och det är ju så roligt att klättra bland filtar,kuddar och alla mjukdjur...va har det kommit dit ett extra?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0