Morgonstund!

Hallojsan på er alla ni morgonpiggas läsare där ute, kanske så har en del av er precis kommit upp ur sängen medan några andra har varit igång ett tag. Jag tillhör nog själv mer den andra gruppen även fast jag vaknade tidigt oh inte kunde somna om riktigt på en gång. När jag väl tog mig upp var det mycket tack vare att jag hade en liten guldhamster som hängde och gnagde frenetiskt på sitt galler. Förmodligen så tyckte hon att det var en dum idé av matte att ta sovmorgon sådär. Hon gav i varje fall inte upp utan det var bara att ta sig ur sängen, börja med att städa åt dem och se till att de två som var vakna fick sig varsin stund ute i hallen. Sedan försöker de ju alltid att smita över brädan efter ett tag så då gäller det att man har vaknat ordentligt.Annars har man snart en guldhamster bakom frysen! Det är helt enkelt så hon är lilla Ariel, full av upptåg och ständigt på jakt efter äventyr så fort hon bara kommer åt. Sedan kanske det är så att matte skämmer bort henne lite extra ibland, ja egentligen gör hon nog det med alla tre guldkornen men det kanske är så att man vill göra det mesta av den tid man har ihop med dem så det är därför det är så lätt hänt att det blir så. Och det är värt att lägga ner all den tiden på dem för då får man en unik kontakt och ser hur fina små djur det kan vara MEN de är definitivt inga leksaker som vissa verkar tro och nej jag skulle inte rekommendera dem som första gångs djur heller som många gör för de är både nattaktiva och kräver en stor dos tålamod! Är man däremot säker på sitt djurintresse och vill ha ett nyfiket, piggt litet husdjur som sällskap då är guldhamster ett bra val förutsatt att man förstår sig på deras ekologi och låter dem sova då de ska.
 
 
Attans matte såg mig visst trots att jag försökte gömma mig bakom kartongen!
Ariel på väg in i röret.
Spegel...Spegel på väggen där säg vem som den sötaste hamstern i världen är
Matte har konstiga dammråttor under sängen ibland, är det en norrländsk art tror ni  eller är det Timon som har tagit en karta och gått på en liten utflykt ?
Stuart Little ser sig visst noga för, det är ju kalrt man måste kolla vart matte håller hus innan man sticker iväg över golvet
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0