Hallojsan!

Hejsan på er alla ni trevliga små läsare där ute. Nu har det gått några dagar sedan jag skrev här igen så jag känner att det kanske börjar bli dags att göra en liten uppdatering så ni har något att läsa och så ni slipper oroa er. För jag är ju aktiv med lite andra saker emellanåt och då blir det lätt så att bloggen glöms bort eller ja den prioriteras åtminstone ner då det finns grejer som måste gå före. Fast jag försöker ju hålla mig någorlunda aktiv ändå sedan bestämmer ni ju själva om ni vill klicka er in hit och kolla vad jag pysslar med för det blir mycket prat om mina intressen men det är så jag fungerar. Visst kanske jag är lite självisk ibland men samtidigt är det viktigt för mig att vara det till viss del för att jag ska kunna fokusera på saker som gör mig glad och som gör att jag mår bra. Försökte intala mig själv häromkvällen att jag inte skulle göra en till teckning, jag har ju så många skisser i pärmarna som egentligen bara väntar på att jag ska sätta mig ner med dem men det gick ju sådär kan jag säga är jag inne i en mer kreativ fas så är jag och då blir det nästan alltid någon skiss hur mycket jag än anstränger mig för att låta bli. Just nu jobbar jag mest med färgpennorna även om jag gillar promarkers fast de stinker ju så och nu kan man snart inte sitta ute längre heller så ska jag använda dem måste jag sitta under fläkten i köket.
Sedan så har jag ju såklart mina tre små guldkorn som håller mig sysselsatt en stund på morgonkvisten och på kvällen då de är vakna.
Så här nyfiken kan man vara då man lyckas klättra över på andra sidan brädan. Stuart Little på äventyr!
Framåt marsch är det som gäller för lilla Ariel också då hon går i selen. Har fått en del reaktioner från omgivningen tidigare i somras då vi var ute men visst fungerar det utmärkt att även lära en guldhamster gå i sele. Sedan får man ju komma ihåg att det är en hamster man är ute med och inte en hund! Det vill säga hamstern bestämmer alltid var man ska gå och man får inte göra några plötsliga rörelser.  Dessutom får man ha en stor dos tålamod är man ska lära dem , för visst vissa gör allt för att slippa ha den på sig..
Fast varierar man så brukar det går bra men de ska dock inte vara ute i den någon längre stund , 10 minuter kan räcka men vill man inte eller inte kan släppa dem lösa eller kan ha dem i hage då tycker jag det det är ett bra alternativ till motion förutom boll och hjul. Sedan finns det ju olika teorier och vissa säger att man inte bör ha dem i sele heller men jag kan inte se några problem med det så länge man inte har dem i den för länge elelrdrar åt för hårt.
För tro mig vill hamstern ut och loss så hittar de alltid en utväg själva som min Timon. Han är visserligen van att ha selen på sig men han tycker inte alls om den så han lyckas alltid på något sätt backa sig ur den eller krångla sig loss med hjälp av tassarna. Fast jag försöker ändå att låta honom ha den på sig ibland för det är en trygghet om de är ute och snusar i spenaten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0