Halloj!

Hejsan på er alla ni läsare där ute som valt att klicka er in hit, kanske kollar ni in här för allra första gången eller så är det möjligtvis så att ni brukar titta in här för att se vad jag skriver om. Hej på er i alla fall , oavsett anledning till att ni tagit er in just hit på min lilla blogg. Idag så tänkte jag försöka mig på att skriva några rader igen. Såg ju på SVT i veckan bland annat och blev alldeles tagen av Djävulsdansen med Sanna Lundelll. Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna sammanfatta hela programmet kortfattat så att ni förstår men intrycken av Roberts (sångare i Takida&Stiftelsen) berättelse var verkligen starka. Hade ju läst lite om hans bakgrund innan men jag visste inte att det hade varit så illa. Då tänker jag tillbaka på sommarens livespelning med just Takida och förundras över hur han har energin att gå upp och ställa sig på scen och det blir så mycket mer otroligt och ännu mer magiskt. Samtidigt var det skrämmande att höra den där andra bilden av hur vården inte verkar ge de anhöriga något större stöd, varför är det fortfarande så i dagens läge när vi börjar lära oss mer och mer om hur anhöriga också påverkas ? Konstigt är det. Fast nu kanske vi inte ska låsa fast os vid de jobbiga tankarna utan man ska ju försöka se livet från den ljusa sidan.
Eftersom de andra sakerna jag tänkte skriva om idag inte alls hör ihop med det här så får det bli ett till inlägg så får ni lite mer att läsa istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0