Familjen MacKenzie/MacEverly

Som så många gånger förut hade jag inga planer egentligen på att göra ett nytt hushåll till mitt kvarter i Sims 4. Visst hade jag små frön till idéer men samtidigt så hade jag tänkt nöja mig med de nya som jag hittills har hunnit med att påbörja sedan jag bestämde mig att starta om från början. Den planen såg ut att fungera bra tills tankarna på familjen MacEverly började poppa upp i mitt huvud. Fast jag var bara säker över hur de skulle se ut och vara på ett ungefär alltså egentligen långt ifrån säker. Satte i alla fall igång med att skapa dem och till sist var hushållet färdigt och bestod av mamma Kate, pappa Felix också tonåringarna Ariel och Connie. Hur som helst så spelade jag ett tag med dem och de började hitta sina intressen men jag var fortfarande inte helt nöjd. Så jag lät mamma Kate flytta ut men hon bor numera ändå granne med sina flickor som hunnit växa upp och bli ungdomar vid det här laget efter att ha gått ut gymnasiet med A i betyg. Connie är den som brås mest på pappa och hon är både konstnärlig, tycker om att laga mat också hjälper hon gärna till med trädgården. Dessutom så är hon en lovande författare och har redan skrivit ett par böcker som hon har gett ut. Hennes tvillingsyster Ariel däremot hon har visst ärvt den andra sidan av familjen mer för hon tycker om rackartyg. Ja hon är helt enkelt bra på att busa och sitter gärna vid datorn och hittar på saker även om hon också gillar att måla och påta i jorden. Så nu har jag fått två karaktärer jag gillar :) frågan är bara om jag ska låta dem bo kvar hemma med pappa Felix , om de ska flytta till ett gemensamt hus eller om de ska köpa varsin liten lya. Det tåls att funderas på. Sedan så träffade ju deras mamma en ny kille med, det var mycket därför som hon valde att flytta eller som jag gjorde valet åt henne men ett problem är att hon och Felix har börjat hitta tillbaka till varandra igen. Fast de kanske ska nöja sig med att vara vänner ändå och börja om på ny kula helt enkelt för de båda verkar ju lyckligare så här ändå. Så kan det alltså gå då jag spelar Sims 4, att det blir tre eller fyra hushåll då jag i själva verket hade tänkt nöja mig med ett men så kan det alltså gå!
Så här såg huset ut från början.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0