Sims 4

Ja eftersom jag lät guldkornen ta över det förra inlägget helt ska jag försöka hålla mig till ett helt annat ämne nu. Nämligen Sims 4. Jag har inte lämnat Sims 3 bakom mig helt och hållet ännu och det är tveksamt om det kommer att bli så. Fast jag har gett Sims 4 en ny chans efter ett par år och börjat spela det aktivt igen. Egentligen var det precis samma sak att ta steget från tvåan till trean men jag tycker fortfarande mest om grafiken i trean.Så därför kommer jag att hålla fast vid den också har jag ju alla mina roliga karaktärer där. Hur som helst så håller jag alltså på att sätta mig in i hur Sims 4 fungerar men nu börjar jag komma igång lite mer. Har hunnit göra några hushåll förutom de som jag gjorde då jag provade det första gången.Det är faktiskt rätt kul att se hur man tänkte från början. I alla fall har jag ett som jag gillar att spela mer nämligen hushållet Mackenzie/Miller. Där bor numera nämligen Noah och Penny. I ett hus som jag har byggt själv efter en av alla dessa sparade ritningar jag har liggandes i mappen. där jag samlar dessa Noah tycker om att fiska, måla och är lite småkreativ samtidigt som han även är atletisk. Han har humor och är tokkär i sin fru.
Penny som utgör den andra delen av hushållet är lika kreativ hon och de försöker få ihop en stabil hushållsekonomi genom att sälja de mästerverk som hon målar. Annars så har hon gröna fingrar och tycker om att påta i odlingarna fast samtidigt så är hon också den mest händiga av dem och lagar hushållsapparaterna när de går sönder. Fast det har inte varit en dans på rosor för dem heller från början, minst sagt. Penny bodde ju ensam först innan hon blev tillsammans med Taylor. De två trodde de var lyckliga ihop men så började något att förändras mellan dem. Under tiden hade Penny redan träffat Noah och blivit god vän med honom. Så han fanns där för henne då hennes första äktenskap sprack och utan att jag gjorde något var han jättegullig & försökte trösta henne. Uppenbarligen gjorde han i alla fall något som fungerade för Penny återfick sin självsäkerhet och vågade så småningom ge sig in i något nytt. Skillnaden den här gången var att nu finns Noah där , vad hon än tar sig för. Det tror jag är en del av varför det blev de två. De gör oftast saker tillsammans, eller befinner sig i samma rum. Så gjorde aldrig Penny och Taylor utan där var det mer så att var och en körde på sitt eget race. Dessutom så tror jag Penny ville ha barn redan från början medan Taylor kanske inte var lika sugen och det blir ju kanske aldrig samma med adopterade som med egna? Fast vad vet jag, det här är ju ändå simmarnas värld. så då kan det mesta säkert hända! Sedan tänkte jag skriva en rad om varför jag ändå gillar Sims 4. Så mycket lättare att ta ner CC!
Undrar allt vad Penny får på kroken den här gången ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0