Hallojsan!

Hejsan på er alla läsare där ute som kollar in just här. Ja hej både till mina regelbundna följare och er som valt att kolla in hör för första gången. Idag skiner solen ute så jag ska försöka gå en lite sväng innan det blir allt för varmt men det skulle ju kanske inte bli det heller. Igår eftermiddag blev det ju också fint väder men det blåste ordentligt så det gick inte att sitta ute. Alltså har jag kvar mina promarkerprojekt ett tag till för jag vill ju inte direkt sitta inne med dem då de pennorna luktar så. Nej istället så har jag börjat på ett par nya blyerts/färgpennsprojekt bara därför att jag gillar att rita. Ni kanske får de något av dem här då jag börjar bli färdig. Vidare såg jag på fotbollen igår Frankrike-Schweiz och vilken match! Fastän det inte blev några mål så var den faktiskt underhållande En fransman gick på händer, tre tröjor som gick sönder och till sist fick bollen nog och luften gick ur den. Alltsammans berodde troligen på att planen inte höll måttet men ändå. I en annars målfattig match så gjorde dessa små händelser så att man kunde se på alla 90 minuterna. Jag som inte brukar se på fotboll annars men när det är större mästerskap tycker jag faktiskt det blir kul. Annars ser jag ju mestadels på friidrott eller hästsport men ibland slinker något annat emellan men någon sportnörd är jag inte heller även fast jag kan minnas vissa resultat men jag är inte en sådan där som lusläser den biten av tidningen eller ser på allt på TV som går att se. Då gör jag hellre andra saker som är mer intressanta. Sedan tror jag att jag är inne i en kreativ period igen, inte bara för att jag skissar på något nästan hela tiden utan igår innan jag skulle gå och lägga mig knåpade jag ihop en liten text som jag tänkte dela med mig av.

En sen sommarkväll där aftonen sakta går mot natt. Morgonens gryningsljus har sedan länge falnat. Flytt för dagen, sedan för kvällen och slutligen för nattens mörker. Hör hur stillheten sänker sig. Tänk att det faktiskt kan bli så här tyst också i staden. Lugnet infinner sig långsamt. Någonstans lyser det en lampa. Den skiner med ett vagt sken. Någon annanstans skriar en ensam fiskmås, kanske säger den god natt. Eller så ropar den för att någon annan ska hitta hem.Då hör man verkligen hur rofylld timmen innan sömnen sänker sig är. En sen sommarkväll i Juni där aftonen sakta går mot, just det, det går mot natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0