Halloj!

God morgon på er alla läsare där ute , ja hej till alla er som endera brukar kolla in om jag skrivit något nytt inlägg på sistone men också halloj till er som tittar in här för första gången. Ni kanske hittar något som ni gillar att läsa om och gör valet att stanna kvar och fortsätt kolla igenom inläggen eller så kanske ni bara vill titta på foton. Oavsett anledning så hejsan på er. Jag har redan varit igång ett tag med små morgonbestyr här. Städat åt guldkornen och både Stuart och Timon har varit ute. Ariel ligger just nu i sin koja och försöker morna sig eller om hon gömmer sig för durrandet i väggen då en granne renoverar,kanske lite både och. Annars så kan man säga att det verkligen blåser här idag. Var ut och plockade in lite sallad åt oss oj vad det tog i i träden. Jag tror till och med talgoxarna funderade på om de skulle bli tvungna att skaffa mat åt ungarna idag, men det var i alla fall fullt kvitter i holken på bakgården. Blir spännande att få följa dem också får jag se om man hinner tajma in då de flyger ut. För mig som gillar fåglar är det ju kul att hitta mesar så nära också inne i stan. Fast det är kanske just därför det är lättast att man förälskar sig först i de små liven. De är så orädda och tycker om att vistas i vår närhet ändå är det få som tänker på att de finns där. Därför tycke jag också att fåglar är en så bra indikator för att se hur naturen runt om oss mår och man behöver ju inte titta efter den största hela tiden. Ibland räcker det att man tittar ut i busken mitt i stan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0