Får igen!

Hallojsan på er alla mi små läsare där ute som kikar in just här på min lilla blogg. Ja hejsan till er andra med för den delen eller helt enkelt bara hej till alla oavsett om ni brukar kolla in hit eller inte. Idag så är det lite gråmulet väder ute och det väntas kunna bli regn senare i eftermiddag. Fast det gör faktiskt inget för jag har redan hunnit vara ute på en promenad. Blivit ombedd att vara hundvakt ett par timmar eller så ute hos päronen då syrrans vovve är där. Det ska nog gå bra för vi ska nog ändå bara vara inne och ta det lugnt. Alltså händer det inte så mycket här men åter till promenaden. Jag gick med pappa så han fick passa hunden medan jag gick upp för att inventera årets fårflock som är på plats. Hjälp var faktiskt min första tanke då jag såg dem, de är så många! Räknade till ca 30 men såg jag ju inte alla heller eftersom de låg med ryggen mot mig i högt gräs och idisslade. Ett par bekantingar från ifjol lyckades jag åtminstone se så kelgrisen kanske är där någonstans trots allt. Nu hade jag inte kameran med mig heller fast jag kan ju bjuda er på en del av fjolårets skörd. Mest magiskt var det ändå när jag gick upp ensam en gång då de skulle vila. Fick då sitta och ha ett sovande lamm i knät, som dessutom somnade medan jag sjöng Bä bä svarta lamm(ja kunde inte sjunga vita som det egentligen skulle vara för hen var faktiskt svart). Vad mamman hade för sig ? Jo hon låg en bra bit bort och var inte minsta bekymrad med var ungen var, hon snarare njöt av att ha barnvakt på plats.Kan ju inte säga att jag haft den bilden av får förut, visserligen inte stött på så många heller men den sommaren öppnades verkligen mina ögon för att se att de också är personligheter! Inget får är det andra likt..eller jo kanske till utseendet att de är lika ulliga men de har sina egna egenheter och inget får beter sig exakt som det andra.Så det ska bli kul att göra sig mer bekant med årets flock och återknyta bandet med de som är gamla bekanta.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0