Hejsan hoppsan!

Hejsan på er alla morgonpigga läsare. Ja en del av er kanske redan har vaknat och är på väg till skola eller jobb. Somliga andra kanske gör precis som jag som just har ätit frukost. Fast mina dagar börjar ju med att städa åt guldkornen som vaknar vid sex,sju, åtta tiden. Då är de i regel igång en stund mina gossar och får sin kvalitetstid med matte och varsin lekstund i hallen medan jag rengör burarna. Nej jag släpper inte ut dem samtidigt , de får givetvis turas om! Ariel däremot hon vaknar bara ibland på morgonen. Annars kan hon sussa och vakna mitt på dagen istället men oftast tittar hon ut kring fyratiden på eftermiddagen och tycker det är dags att gå upp först då. Har inte försökt ställa om henne tidsmässigt någonting utan hon har varit så här sedan hon kom i September men det passar ju fint att hon har en annan klocka än gossarna. För jag har inga problem att ägna lika mycket tid åt alla tre. Visst blir det kanske lite mer tid med Stuart Little eftersom han är så gosig att han kan sitta i soffan och bara mysa fast Ariel gör ju framsteg hela tiden också om man jämför hur rädd hon var i början då jag inte kunde stryka på henne utan att hon snodde runt och bet, men hon har alltid varit nyfiken och kommer ju fram och tar godis ur handen. Tar jag på mig en vante nu så får jag stryka på henne utan problem och jag kan fånga in henne då hon klättrar över brädan. Fast hon har listat ut att hon inte behöver gå in i bollen så numera har jag en liten hink hon får gå ner i,istället för det är bara vissa gånger hon är så lugn att jag kan ta ett bra grepp och lyfta ner henne tillbaka i hallen. Tror dock att hon känner sig trygg där i hinken även om hon är glad då hon får komma därifrån för innan hon ska in i buren kan hon vägra gå ur den fastän jag säger åt henne. Hon sitter kvar och plirar på mig med den där busiga blicken och det är klart, det är ju sp mycket roligare att vara ute och springa speciellt i lägenheten där man egentligen inte får! Det ör ju inte för inte ag kllar henne för hamstervärldens svar på Lara Croft!För egentligen tror jag inte att hon är så räddhågsen av sig nu längre , nej jag tror att hon snarare är en väldigt kavat liten fröken.
Vissa håller ju tungan rätt i mun. en koncentrerad guldhamster har svansföringen istället

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0