Hejsan svejsan!

Hejsan på er alla läsare där ute som råkat ramla in här, eller som jag brukar fortsätta hej till alla er som följer mig regelbundet. Ja idag känns det lite bättre trots att magen fortsatt krångla men jag antar att det tar tid innan den där förpillrade bakterien försvinner helt :/. Ibland gör det ju kanske det. Fast nu ska vi inte fördjupa oss i skitprat. Nej istället kan jag berätta att det går över förväntan med Ariel. Hon har nämligen lärt sig att dricka ur flaskan! Det trodde ni inte på och om jag ska vara ärlig hade jag börjat misströsta. Fast när jag på prov hade in den så attackerade hon pipen direkt. Bestämde mig för att låta flaskan sitta kvar och på tredje försöket att dricka lyckades hon! Varför hon inte börjat med den förrän nu vet dock bara hon själv och jag är inte så bra på att översätta hennes dialekt än även om vi gör framsteg. Fast jag har gett upp tanken på det här med sele lite för tillfället. Hon har ju provat, men gillar det inte alls utan protesterar vilt då den ska på/av. Så hon kanske får vara i hagen istället då hon ska gå ut sedan i sommar, för än har hon inte lärt sig hur man klättrar över den. Dock så är det väl en fråga om tid bara innan hon gör det, men tills dess så kan man ju utnyttja att man faktiskt kan ha henne ute ibland med kontroll på var hon är. Annars så trivs guldtösen bäst då hon får gå på sina egna äventyr så man gör säkrast i att ha en burk med mat förberedd om hon drar in bakom något skåp eller försvinner in bakom spisen. För det är samtidigt roligt att de vad hon hittar på då hon får tillfälle att gå lös, hon är verkligen nyfiken och orädd av sig. Nog för att mina gossar också tycker om att gå på utflykt men de skulle hamna på efterkälken om de tävlade med prinsessan.
Hon är snabb, så det gäller att hänga med i svängarna.
Annars mår grabbarna fint :) Stuart försöker om vanligt imponera genom att lyfta huset och när jag storstädade åt Timon häromdagen så blev jag utskälld, se det tyckte inte alls Yetin om.
Jodå klart man måste inspektera vad matte gör med ens bur, gillar man det inte så kan man alltid försökta säga det åt henne men hon städar ju i alla fall åt en så lite tacksam kanske man kan vara. Fast inte då hon får syn på en då man kommer vandrandes på golvet heller, nej det är ju bara en stor dammtuss som far förbi.
Jasså ni gick inte heller på den lätt, attans också att man inte kan smyga ens om man heter Timon Yetin Columbus Wigren.  Fast ibland får man ju komma ner och utforska världen på andra sidan brädan med också måste man ju visa småttingarna vem som bestämmer och sätta sitt bomärke över där de har markerat sin blotta närvaro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0