Hejsan hopp!

Halloj på er alla bloggläsare där ute eller jag kanske borde säga god morgon istället eftersom klockan bara är över åtta ännu. Så då är det ju faktiskt morgon fortfarande. Hur som helst så är det lite kyligt idah. Tittade på termometern och den visade - 10. Visst kunde det varit mycket värre men det känns ändå lite för kallt ännu för att jag ska vilja ge mig i kast med att gå ut. Nej då väntar jag tills det ser lite bättre ut. Annars så har det bara varit lugnt här idag, Har såklart tagit hand om guldkornen. Alla tre har fått fint i sina burar också har de fått varsin stund ute i hallen. Eller ja killarna snusade in hallen och Ariel, när hon väl fick gå ut så drog hon såklart över brädan som vanligt. Det är ju så hon brukar göra numera, efter en stund i hallen är hon nöjd där och vill ha lite mer utmaning. Dessutom är det ju mycket roligare att klättra på kartongerna under mattes säng eller försöka gömma sig i mörkret bakom spisen. Fast det är otroligt vilken personlighet hon har visat upp efter att hon kom hit i September 2015.Nu är det Februari och det är ingen tvekan om vem som styr hushållet då hon är vaken och ute. Samtidigt kan man sitta och mysa med henne i soffan , men helst ska det alltså gå undan tycker Ariel.  Jo fortfare man fintar bort matte , desto snabbare kan man gömma sig och få en extra stund utanför buren medan matte letar.
 
Sedan har matte hittat på att man ska vägas nu också. Hon gör det visserligen inte regelbundet men tittar till ibland bara för att kollla hur man ligger till.  Så hon helt enkelt ser om man läger på sig som man ska eller om man är som en spinkig sticka, men allt ser bra ut med guldtösen så här långt.
Nu kanske jag ska skriva om något annat idag med så ni får lite variation, annars är det lätt att guldkornen periodvis kidnappar hela bloggen men de har ju faktiskt sin egna spalt trots allt. . Skulle ju fortsätta med en teckning igår. Det gick sådär eftersom jag egentligen bara skulle prova att rita sand. Satte mig med ett tomt papper och när jag var klar såg det ut så här:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0