Morsning på er!

Hejsan hoppsan på er alla ni läsare där ute i den stora vida världen. Ja hej på den lilla skara av er som kollar in hit för att se om jag har skrivit några nya rader. Idag så känner jag mig positivt lagd ja tänk vad en liten hamster kan göra med en. Fast så är det ju verkligen märklgit hur bra Rafiki har gjort sig hemmastadd här. Han har ju bara varit här i fyra dagar så det har inte ens gått en vecka med det lilla livet! Från början så var han ganska rädd, försiktig och tillbakadragen av sig men jag tror mycket satt i att han inte alls var van vid hanteringen. Har tagit det steg för steg verkligen för att inte stressa honom och nu så har han redan hunnit med alla stegen. Det vill säga leklådan,hagen, hallen och soffmyset eller så är det bara jag som är bra på att skola in hamstrar helt enkelt. Sedan måste jag alltså tro på att det var meningen att det var hit han skulle..Rafiki som ju betyder vän. Han kanske bara ville ha ett eget hem och det har han ju fått nu sedan får jag ju inte skämma bort dem för mycket heller men så här mycket godis som han fått nu blir det ju INTE framöver men vad gör man inte för att vinna över det lilla hjärtat :)
Sedan är alla hamstrar olika men Raffe som han kommer att kallas verkar också vara ett av de där så sällsynta guldkornen för han är så snäll.Han har liksom inte bitit mig en gång och ändå så väntade jag mig det eftersom han behövde en handske för att bli infågad  då jag köpte honom.Här hemma är det helt andra bullar som gäller, när jag väl kopplat grepp på honom ger han upp utan minsta knussel och därför tycker jag att hans namn som ju betder vän på swahili passar så bra. Tänk så underbara de små liven kan vara! Okså blir jag fundersam varför han blivit sittandes där nere sedan i slutet av juli, för han är ju helt makalöst fantastisk!
 
Alla mina hamstrar ja ända sedan Meeko tycks ha haft en dragning till sopskyffeln. Rafiki är inget undantag, han är tvärtom en liten do-it yourself man som ska bära iväg med hela skyffeln!
Borsten är helt klart intressant!
Premiär för Rafiki i hallen idag, han var så snäll och det var kul för honom att sniffa runt på alla nya saker. Dessutom kom han när jag ropade , så snabbt han lär sig!
Fingermarie är helt klart världens bästa godis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0