Dessa små guldstunder

Ikväll har jag bara tagit det lugnt och vilat efter dagens härliga promenad. För även om det är roligt att vara ute och gå så kan man känna sig trött då man kommer in ,lite som guldkornen som kan sitta och slumra på taket efter att de fått leka/snusa runt i hallen. Har passat på att göra bort en del små måsten efteråt men har ändå en hylla kvar som ska städas. Fast det kan jag göra imorgon. Först var det ju så att jag i eftermiddag passade på att ta ut guldkornen varsin stund i spenaten med eftersom det var bra väder.Vem vet liksom hur många dagar det tänkt vara det så här på hösten ? Så de fick alltså vara ute i friska luften men både Stuart och Ariel var nöjda med en liten stund innan de klättrade upp på mina skor och ville gå in igen. Fast då hade de ju åminstone fått vara ute för första gången sedan i somras då vi var ute nästan varje kväll. Sedan har de sovit tills nu så jag har hunnit diska och nu har de fått varsin stund i hallen som vanligt.
Timon koncentrerar sig på var han ska och lyckas alltid se så oskyldig ut, nej han vet ingenting om hur man klättrar över brädan.Det är tur att han kommer då matte lockar med godis eller mat.
Ibland kan man få sitta i soffan om man har tur, eller är det ett konstigt mjukdjur som smugit sig dit ?
Äntligen fick jag ett kort
på Timon i tunneln!
Fast på Stuart Little fick jag ett ännu bättre, han var fullt upptagen med att snusa och ingen av dem brydde sig det minsta om mutan jag lagt dit heller!
Sedan var det Ariels tur att gå ut och hon hade som vanligt inte den minsta planen på att sitta still inte, nej det är inte hennes still alls så man ska ha tur om det lir några kort överhuvudtaget så fort som hon kilar över golvet.
Ibland är livet lite på det lodräta planet, i alla fall är det så om du frågar Ariel.
Timon tycker nog att han hittat en fin flickvän, eller är det kanske tvärtom Ariel som hittat en bra men något plastsmakande kille? Hur som helst så tycker de ju båda om att gräva tunnlar och äta småkryp!
Så här kan alltså en helt vanlig dag se ut då man har tre unika guldkorn som inneboendes. En del kanske tycker att man är en flummig naturmänniska men tänk så mycket små djur kan berika ens liv varje dag! Fast det gäller ju att man umgås mycket med dem också för att de ska bli så här fina, det är ingen omöjlighet det bevisar mina tre men det kräver ett stort mått av tålamod innan man når så långt som jag har gjort! Allt för många hamstrar är det som fortfarande blir ratade och kanske får sitta mer eller mindre bortglömda i en stor bur som står i något hörn. Varför är det så ?  Den frågan tycker jag att man borde ställa till sig själv om man känner sig träffad. Visst förstår jag att det inte är lätt att motstå barnens tjat om ett husdjur men om man släpper in ett i huset har hela familjen ansvaret och smådjur är känsliga för stress dessutom så det är ingen bra ide att skaffa ett för att testa intresset om barnet sedan tröttnar efter en vecka , en månad eller ett halvår! Då är det bättre man läser på mer först eller hälsar på hos någon som har djuret man är intresserat av först innan man väljer att skaffa ett eget! För djur är inga leksaker som man kan behandla hur som helst utan de är faktiskt levande varelser som man väljer att ta på sig ansvaret över!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0