Blixt och Dunder!

Hejsan på er alla ni morgonpigga läsare som har valt att titta in just hit idag. Visserligen så skriver jag ju mindre så här på sommaren, ja än är det lite av semestern kvar men några rader blir det ju ändå ibland eftersom jag tycker det är så roligt att skriva och jag hoppas ni tycker det är lika roligt att läsa. Hur det nu än må vara med den saken så drog världens oväder in här igårr.Som tur var hade vi dragit ut datorn redan innan men det var rejäla åskknallar må ni tro . Man riktigt hörde elektriciteten sparka uppe bland molnen också kom blixten . Vet inte om den gick pararellt med vägen eller om den faktiskt slog ner. Tror mer på det första men jag tyckte ju att jag såg gnistregnet som studsade. Otäckt var det i alla fall då det kändes som om marken skakade i samband med det. Jag brukar ju inte tycka om åskan i vanliga fall heller & jag får nog säga att jag gör det ännu mindre nu.Åtminstone den här kraftiga åskan kan få vara för min del. Fast det finns ju en sida av det som är spännande att studera med och det är just dessa moln. Man kan stå länge och studera dem när de far fram på himlen och man gör hela tiden nya iakttagelser, som att ovädersmoln går  mycket snabbare än de vanliga. Sedan finns det ju olika typer av moln med men börjar man prata i de termerna kanske man blir sedd som lite udda, kul är det i alla fall att följa naturens skådespel.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0