Nyheter!

God morgon på er alla glada bloggläsare där ute. Ja hej till alla er som råkat ramla in här och har era vägar förbi. Hejsan också till er om är återkommande besökare. Idag är det höstrusk ute igen. Det vill säga grått och regnigt. Det kan ju skina upp men just nu är det alltså perfekt väder för att sitta inne. Har börjat dagen med att ställa om några klockor, som tur är rättar sig ju datorn och telefonerna själva men klockradion och microklockan får jag ställa om manuellt. Nu ska man landa i den nya vardagsrytmen också, det brukar ju faktiskt ta några dagar innan man kommit in i det fast det ska nog gå bra nu också. Sedan har jag umgåtts med guldgossarna som fått gå ut varsin sväng. De brukar ju få göra det medan jag rengör i burarna. Timon var nöjd efter en stund som vanligt innan han gick in och knöt sig. Stuart däremot är fortfarande ute. Han försöker impa på Ariel och i natt har han till och med flyttat huset men ännu blir det inga småhamstar här inte! Ariel gör för övrigt fina framsteg men hon är fortfarande lite osäker på mig så hon vill inte sitta i handen. Dock kommer hon ju fram och tar godis.Då sätter hon upp tassarna utan att bitas och i hallen är hon väldigt nyfiken på en. Där skuttar hon över både armar och fötter så jag får väl ha tålmod och lära mig läsa av henne bättre.Annars så jobbade jag på hela dagen igår med attt byta Operativsystem på datorn. Fick prova Windows 10 föregående helg och blev faktiskt helsåld vilket jag inte trodde. Nu fick jag gå en liten omväg för att få in det här hemma men till sist så lyckades jag. Så nu ska jag bara vänja mig vid det och kolla så att allting fortfarande fungerar. Sedan blir det nog en lugn dag tror jag, som det brukar bli för det allra mesta. Visst kan det hända att jag försöker få lite teckningar färdiga, men nu behöver jag nya plastfickor så jag kan sätta in dem i pärmen på en gång utan att riskera att de blir förstörda. Nåja får lägga in dem i ett block så länge.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0